torsdag 1. september 2011

Jakttrening.

01.09.2010. Har sluppet Storm og trent en del med ham etter båndtvangen var over. Han finner greit elg og begynner å lose,men blinker mye,hvert 5-15 min. På tirsdag slapp Håvard ham og det blei los,men han blinka inn etter 11 min.,så da kobla han Storm og gikk rett hjem og satt ham i hundegården! Fikk det rådet av Laikas oppdretter da hun blinka,og det kurerte henne. Så i dag slapp jeg Storm igjen,og etter et par resultatløse søk blei det stålos ved Lomstjønna. Satt med mobilen og telte minutter,og venta på at han skulle komme,men da losen passerte 20 min.,begynte jeg å øyne et håp! Først etter 55 min. slapp han losen,og det må være godkjent... Kobla ham og slapp på nytt på Hestebeitet,der tok han en runde ut til enden av Berrevannet og tilbake,kobla ham og traska hjemover. Er høye dagtemperaturer,15-20 grader,så det blir ikke så lange dager på heia enda.

Dolly har løpetid nå,men jaktlysten blei for stor i går kveld,så hun brøt seg inn i Laika sin gård,for der sto døra oppe siden Laika var inne,og dermed stakk Dolly på heia. Hørte losen mot Birkeland/Stavdalen,og kl. 23.45 skrapte hun på døra her,da var hun hjemme igjen!

Ingen kommentarer: