lørdag 10. september 2011

Dolly,Dina og Storm.

10.09.2011. Har blitt litt jakttrening denne uka. Mandag var jeg ute med Storm en tur på formiddagen,det var tross alt meldt oppholds denne dagen,så måtte benytte tjangsen da. Men vi var knapt kommet oss inn på Kaddansmyran før det kom ei bøye!Storm hadde 4 søk,uten resultat, så da rusla vi hjem igjen.
Torsdag hadde Stian fri,så han skulle ut med Dolly,og jeg med Storm. Vi slapp i hver vår ende av terrenget her,og etter et par søk dro Storm mot Lomstjønna,og på toppen der gikk losen. Han sto i 40 min. så kom han inn igjen. Jeg ville gå med ham inn på dyret igjen,men han skar ut og ned mot vannet,og der var Dolly! De hilste,så reiste Dolly med strak kurs mot Kaddan...Har nok hatt los, for etter hvert havna hun på Stokkeland,og så mot Lindland igjen,før hun tok mot Kaddan og kryssa heia og kom inn igjen. I mellomtida tok Stian med seg Storm sørover for nytt slipp,mens jeg venta på Dolly. Storm hadde først et søk ut mot Teland,så etter en liten bålpause reiste han sørvest,og så gikk losen igjen! Denne ganga sto de i los 30-35 min.
I går var det Dina sin tur,på Øygard, og det blei først en 40-min. los,tok rett av sted mot Sveinall som en strek. Så blei det ny los i Myrdalen,og denne fulgte dalen mot Sveinall,runda et par ganger på heia der,for så å komme oppover igjen,kryssa veien i Sveinallsbyttet,og gikk så mot Kleveland. Etter 1.5 time slapp hun losen og returnerte .

Ingen kommentarer: