torsdag 12. september 2013

Elglos Billy!

12.09.2013. Søndag hadde jeg en tur med Billy her. Slapp han,men holdt seg mye innenfor synsvidde. Men da vi nærma oss Kaddansmyran,begynte han å være østover,og løp over åskammen. Jeg gikk etter og så en elg som lå nedpå ei flate under oss. Trakk meg litt tilbake,og så starta losen. Sto i los i 8-10 min. så stakk kviga. Billy fulgte på 150-200 m. så kom han inn til meg.Gikk med ham tilbake og han spora litt til,men kom så inn igjen. Gav oss med det.
Tirsdag gikk tre elg og beita her store deler av dagen,så utpå ettermiddagen blei fristelsen for stor,så Linn gikk og slapp ham i området.Jeg kom etter,og han reiste på fot med en gang. Så blei det los,700 m. i luftlinje fra oss,på Skiftingåsen. Det varte og det rakk,så ringte hjem og bestilte kaffe og myggmiddel... Etter 3 timers los gikk vi inn på 200 m. og plystra,og han kom umiddelbart! Må vel kalles pangstart!

Ingen kommentarer: