mandag 22. august 2011

Dina.

22.08.2011. Skulle ha en liten tur på skogen med Dina i dag.Slapp henne i Hestebeitet 13.05 og 13.20 gikk losen! Det var geit og kje,og de runda først inn mot Birkeland,så mot Heia,videre mot Hundsevannet,Kjørumdalen og til vaet. Der stoppa losen etter 40 min. og etter mye fram og tilbake der ga hun seg og var på vei tilbake på bakfoten. Men etter ca. 2/3 av tilbaketuren skar hun ut og tok mot østre del av Birkeland,runda der,så vestover mot Birkelandsveien,runda der,så mot Fiddanskjønna,tilbake mot Birkeland...sånn holdt det på i 2-2 1/2 time,med mange små runder,og jeg kan ikke si at jeg med sikkerhet hørte los .Så blei det stopp ved Birkeland,og jeg kjørte etterhvert inn der for å finne henne,men da jeg kom opp på heia der var Dina på vei hjemover og Håvard fikk henne i hus. Geita og kjeet hadde nok skilt lag der Dina skar ut,så det var trolig kjeet hun hadde tak i nå. Og på Birkeland hadde de hørt losen!

Ingen kommentarer: